söndag 22 april 2012

Söndagen den 14:e oktober spelar jag på Victoriateatern i Malmö. Mitt framträdande kommer att spelas in av den gamla legendariska etiketten Nacksving som tar med sig man och allt. Det hela är tänkt att resultera i en liveskiva med outgivna låtar. Eventuellt halkar några redan utgivna låtar med som bonusspår om de blir särskilt lyckade. Antagligen ordnar vi någon särskild deal för besökare så att de billigt kan lägga beslag på denna dokumentering av aftonen. Kvällen till ära har jag också med mig Dan Viktor och Sara Thuresson som kommer att göra var sitt set, så den som kommer får mycket för sin slant...eller de 150 småslantar som det kostar, närmare bestämt.


Dock är jag inte sysslolös innan dess heller. Jag har kommit ungefär halvvägs bland mina 20 jubileumsspelningar för ABF Malmö, som görs med anledning av förbundets 100-årsjubileum. Till hösten kommer ABF Skåne dessutom att börja skicka runt mig i landskapet med anledning av samma jubileum. Höjdpunkten i det sammanhanget blir ju dock i vecka 24 då jag kommer att uppträda lite var stans på scener och spontant runt Kulturhuset och Kungsträdgården i Stockholm, då ABF-folk från hela landet är uppe och träffas och firar.


Lördagen den 19:e maj spelar jag med Caj Karlsson på Tröls i Malmö och någon gång under sommaren spelar i Norrekatts park i Halmstad och till hösten spelar jag runt om i sydsverige med progglegenden Jan Hammarlund. Ett givet stopp på den sistnämnda turnén blir på Scala i Ystad, som för övrigt blir ny hemmaarena för min och Åsas akustiska klubb Svensson-Svensson. Stället är landets första byggda biograf med 130 platser och en fantastisk atmosfär. De visar fortfarande stumfilm då och då. Bland annat har man två kvällar på sig att se oscarsvinnande The Artist där nu i veckan. Kan inte missas! Vi ses på vägarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar