måndag 2 maj 2011

1a maj 2011

Första maj innebar ett ganska omfattande flängande fram å tillbaka; först spelade jag på sillafrukosten inne i Landskrona Folkets hus medan nåt sjuttiotal landskronabor tog för sig av Janssons frestelse, sill och prinskorv. När jag tyckte att de behövde skaka ner maten lite sjöng jag Internationalen eller Arbetets söner så att de kände sig tvungna att flyga upp i givakt och sjunga med...
...Därefter gick jag ut och tvärs över gatan till Slottsparken dit tåget av Landskronas och Svalövs socialdemokrater var på väg. Det såg ut så här:
Sedan var det dags för Malmö Folkets park och 1000-2000 församlade sossar. Ungefär här började det mulna på betänkligt. Dock verkade de närvarande skina upp av bl.a. min SD-parodiska låt Bättre förr. Men rent temperaturmässigt började det bli i kallaste laget
...det hade rentav blivit så kasst väder att de autonomas evenemang i Jesusparken flyttat in på Glassfabriken där jag nöjde mig med att spela 2 låtar och göra reklam för Ship to Gaza-galan på Bodoni nån timme senare. På Bodoni levererade jag så dagens femte och sista konsert innan Räfven tog över och lät mig sjunka ner i en soffa med en välförtjänt öl bland biljardspelande vänsterpartister och de radikalfeminister som jag lyckats lura med mig från Glassfabriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar