fredag 18 mars 2011

Spelning på Amalthea bokkafe 16/3


Fusklappen jag tittar på här handlar inte om sånger och låttexter, utan om min debattbok Kravaller & steriliseringar som jag skrev för så länge sedan att jag var tvungen att tjuvkika på lappen när jag föreläste om den på Amalthea Bokkafé. I boken skrev jag bl.a. om den bortglömda, klassteoretiska vänsteropinion mot mellankrigstidens steriliseringslagar som eftervärlden i stort sett helt har missat (på grund av både politisk agenda och feltolkningar av riksdagstryck). Eftersom boken är slutsåld och bara kan fås tag på via bibliotek numera, gav jag kaféfolket tillåtelse att kopiera upp den bäst de vill. Så om du är nyfiken kan du gå förbi Amalthea Bokkafé där Kristianstadsgatan möter Nobelvägen i Malmö och köpa ett ex för en jätteliten slant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar